آموزشی نرم افزار، مقاله، سخت افزار، نمونه سوال

آموزشی نرم افزار، مقاله، سخت افزار، نمونه سوال

آموزشی نرم افزار، مقاله، سخت افزار، نمونه سوال

آموزشی نرم افزار، مقاله، سخت افزار، نمونه سوال

واژه های تلفن همراه (2)

واژه های تلفن همراه (2)

ANY KEY ANSWER با فعال بودن این قابلیت می‌توانید در هنگام رسیدن یک تماس، با فشردن هریک از دکمه‌های گوشی، به تماس پاسخ دهید.
Alphanumeric یک پیغام یا هر نوشته قابل خواندن دیگر که شامل حروف و عدد باشد. در تلفن‌های همراه حافظه‌های شماره‌گیر Alphanomeric به نوع خاصی از " قابلیت شماره‌گیری از حافظه داخلی" گفته می‌شود که می‌تواند به طور همزمان شماره و نام یک فرد را از داخل دفترچه تلفن نمایش دهد. همچنین با این قابلیت امکان فراخوانی یک شماره با استفاده از حروف روی گوشی تلفن‌ همراه وجود دارد. به بیان دقیق‌تر، حافظه‌های شماره‌گیر استاندارد تنها قادر به شماره‌گیری از طریق اعداد هستند.
Analogue یک روش سنتی انتقال اطلاعات از طریق سیگنال‌های رادیویی.‌ Amplitude Modulation) AM) و‌Frequency Modulation) FM) دو روش معمول مدولاسیون آنالوگ به شمار می‌آیند. انگلستان یکی از کشورهایی بود که مدت‌ها پیش (تا سال 2001) از این روش برای شبکه‌های تلفنی خود استفاده می‌کرد.
Bluetooth یک روش ارتباطی معمول بین انواع دستگاه‌های PDA، تلفن‌های همراه، کامپیوترهای خانگی و سایر تجهیزات همراه برای انتقال و هماهنگی اطلاعات بین تجهیزات. برای استفاده از این روش، در هر یک از دو وسیله مورد استفاده به یک گیرنده و فرستنده مخصوص نیاز‌است. وسایلی که به این فناوری مجهز هستند، در باند رادیویی 4/2‌گیگاهرتز کار می‌کنند و می‌توانند تا شعاع نزدیک به ده متر، داده‌ها را منتقل کنند. این فناوری ارتباطی از سال 2000 وارد بازار شده است.
Caller Display یک سیستم مخصوص تلفن‌های همراه دیجیتال که به محض برقراری ارتباط از سوی کسی، شماره تلفن آن شخص را روی صفحه نمایش تلفن نشان می‌دهد. البته این سیستم روی تلفن‌های ثابت هم قابل استفاده است. اما به یک دستگاه تلفن مخصوص یا یک دستگاه اضافی همراه با صفحه‌نمایش نیاز است. برخی از شرکت‌های مخابراتی برای افزودن این سیستم به دستگاه مشترکان، مبلغ جداگانه‌ای را دریافت می‌کنند.
Call Barring با استفاده از این قابلیت می‌توان گوشی تلفن همراه را به گونه‌ای تنظیم کرد که از برقراری ارتباط با افراد یا شماره‌های خاصی جلوگیری‌کند. این قابلیت می‌تواند از داخل خود گوشی همراه و به صورت دستی فعال و غیر‌فعال شود و اصولا هیچ هزینه‌ اضافه‌ای برای کاربر ندارد.
Call Divert این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد در مواقع خاص یا در زمانی که از محدوده ارتباطی خارج می‌شود، تمامی تماس‌های برقرار شده را به یک شماره تلفن دیگر متصل کند. برخی از سیستم‌های مخابراتی، برای اتصال بین تلفن دوم و سوم، مبلغ جداگانه‌ای را از دستگاهی که عمل انتقال مکالمه را انجام داده است، دریافت می‌کنند.
CALL WAITING این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که در‌هنگام صحبت با یک شخص، از رسیدن تماس یک شخص دیگر مطلع شود و به آن پاسخ دهد.

Carrier شرکت تأمین‌کننده ارتباطات راه‌دور، Carrier یا اپراتور نامیده می‌شود.
CDMA یا Code Division Multiple Access یک فناوری مخصوص ژاپن و مناطق خاصی از اروپا و ایالا‌ت متحده است. این فناوری نظامی در اصل در زمان جنگ جهانی دوم توسط ارتش متفقین اختراع شد و با آن می‌توان ارتباطات در حال اجرا را روی تمامی فرکانس‌های در دسترس منتشر کرد. هر مکالمه در این‌حالت دارای یک کد اختصاصی است که در هنگام دریافت، به‌راحتی بازسازی می‌شود. این فناوری امکان استفاده از چند مکالمه بر روی یک کانال ارتباطی را ممکن می‌سازد.
Coverage منطقه‌ای که در آن محدوده یک تلفن همراه می‌تواند با شبکه ارتباط برقرار کند. عبارت Out of Coverage نشان‌دهنده این است که تلفن شما در محدوده آنتن‌دهی شبکه قرار ندارد. برخی از تلفن‌های همراه قابلیت بیشتری در دریافت سیگنال‌ها از خود نشان‌می‌دهند و اصطلاحا دارای آنتن‌دهی بهتری هستند. این دسته از تلفن‌های همراه حتی در مناطق Low Coverage یا پوشش کم ارتباط نیز زمینه برقراری ارتباط را فراهم می‌کنند و پوشش بیشتری دارند.
Data capability تلفن‌های سازگار با انتقال داده یا Data-capable تلفن‌هایی هستند که امکان انتقال دیتا از یک کامپیوتر کیفی، دستگاه فاکس قابل حمل یا دستگاه‌های همراه دیگر را از طریق یک مودم و یک قطعه قابل اتصال کمکی فراهم می‌سازند.
DECT یا Digital Enhance Cordless Telecommunication یک استاندارد مخصوص تلفن‌های بی‌سیم دیجیتال است که معمولا روی تلفن‌های بی‌سیم خانگی یافت می‌شود.
DTMF قابلیت ارسال صداهایی با فرکانس‌های مختلف از طریق یک گوشی تلفن در داخل یک شبکه. در این حالت هر یک از دکمه‌ها در هنگام فشرده شدن یک صدا، بوق خاصی دارند که برای دسترسی به برخی از سرویس‌های شبکه از قبیل VoiceMail یا برخی سیستم‌های اطلاعاتی مثل سرویس‌های خدماتی بانک‌ها مورد نیاز است.
Discontinuous Transmission DTX یا انتقال منقطع، یک قابلیت صرفه‌جویی کننده در مصرف انرژی است که در برخی از تلفن‌های همراه وجود دارد. هنگامی که این قابلیت فعال باشد، انتقال صدا در‌هنگام وقفه‌های بلند مدت قطع می‌شود و از این طریق در مصرف انرژی ذخیره می‌شود (تقریبا شبیه چیزی که در گوشی‌های واکی‌تاکی بی‌سیم به صورت دستی انجام می‌شود). البته استفاده از این قابلیت تا‌حد زیادی از کیفیت صدای مکالمات می‌کاهد.
Dual Band تلفن‌هایی که می‌توانند بین دو وضعیت فرکانسی متفاوت تغییر حالت دهند. تمامی تلفن‌های جدید انگلستانDual Band هستند و می‌توانند بین دو فرکانس ارتباطی GSM 1800 و GSM 900 تغییر حالت دهند. این قابلیت برای گردشگران بسیار مفید است. زیرا از این طریق می‌توانند در محدوده وسیع‌تری از شبکه‌های مخابراتی قرار بگیرند و به راحتی از رومینگ وسیع‌تری برخوردار شوند. به تلفن‌های همراهی که می‌توانند همه فرکانس‌های موجود را پشتیبانی نمایند، Tri-Band می‌گویند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد